سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داروهای لاغری و چربی سوز حاوی "شیشه" و "اکس" هستند

هشدار کارشناسان به بانوان/
داروهای لاغری و چربی سوز حاوی "شیشه" و "اکس" هستند
"داروهایی که خانمها برای کنترل چاقی تحت عنوان داروهای چربی سوز استفاده می کنند و در سالهای اخیر نیز رواج زیادی پیدا کرده پایه ساخت "شیشه" و "قرص اکس" هستند.

یک فیزیولوژیست ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب و اعلام هشدار نسبت به بالا رفتن مصرف این داروها در میان بانوان ایرانی گفت : متاسفانه تمایل به داشتن اندام لاغر و جلوگیری از چاقی باعث شده است تا بسیاری از خانمها مبادرت به مصرف داروهایی با ریشه " آمفتامین " و " مت آمفتامین " بکنند.

بنا به گفته دکتر مسعود حاج رسولی مصرف این مواد هم اکنون در میان بخش زیادی از زنان به میزانی رواج پیدا کرده که به یک اپیدمی تبدیل شده است.

آمفتامین و مت آمفتامین با تاثیر بر قسمت کناری غده هیپوتالاموس موجب جلوگیری از گرسنگی می شوند
دکتر مسعود حاج رسولی
آمفتامین ماده ای است که به عنوان محرک سیستم عصبی – مرکزی (محرک روانی) شناخته شده است و متاسفانه به عنوان تقویت کننده حافظه و تسهیل کننده یادگیری توسط برخی از دانشجویان و جوانان در موقع امتحانات و همچنین توسط تعدادی از رانندگان که خواهان بیداری و توجه طولانی مدت هستند مورد سوء مصرف قرار می گیرد. آمفتامین و مت آمفتامین به شدت وابستگی روانی ایجاد می کنند و مصرف کننده را دچار بی‌اشتهایی شدید کرده به شکلی که ساعتها و حتی تا روزها اشتها به غذا در فرد به وجود نمی آید.

این فیزیولوژیست ورزش با برشمردن خطرات و عوارض این داروها تاکید کرد : این داروها که با نام داروهای چربی سوز در همه داروخانه های کشور یافت شده و با نسخه و بی نسخه نیز به فروش می رسند که در حقیقت پایه ساخت مواد مخدر خطرناکی مانند " شیشه " و " قرص اکس " هستند.

دکتر حاج رسولی در پاسخ به چرایی عدم جمع آوری این داروها از دسترس مردم عادی تصریح کرد : این مواد داروهای محرک و مجازی هستند که از 100 سال پیش تا کنون مورد استفاده بوده و در حقیقت برای درمان کودکان بیش فعال تجویز می شود و قرار هم نبود از آنها شیشه و اکس تولید شود یا به عنوان داروهای چربی سوز مصرف شوند اما در سالهای اخیر به دلیل سو استفاده عده ای و ناآگاهی عده ای دیگر این اتفاق افتاده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمفتامین و مت آمفتامین با تاثیر بر قسمت کناری غده هیپوتالاموس موجب جلوگیری از گرسنگی می شوند افزود: این خاصیت موجب شده است تا به اشتباه در میان مردم و به خصوص زنان با عنوان داروهای چربی سوز و ضد چاقی معروف شوند."

» نظر

خاک خوشبخت

سالها پیش از این

زیر یک سنگ گوشه ای از زمین

من فقط یک کمی خاک بودم همین

یک کمی خاک که دعایش

پر زدن آن سوی پرده ی آسمان بود

آرزویش همیشه

دیدت آخرین قله ی کهکشان بود

*

خاک هر شب دعا کرد

از ته دل خدا را صدا کرد

یک شب آخر دعایش اثر کرد

یک فرشته تمام زمین را خبر کرد

و خدا تکه ای خاک برداشت

آسمان را در آن کاشت

خاک را

توی دستان خود ورز داد

روح خود را به او قرض داد

خاک

توی دست خدا نور شد

پر گرفت از زمین دور شد

راستی

من همان خاک خوشبختم

من همان نور هستم

پس چرا گاهی اوقات

این همه از خدا دور هستم!


» نظر

ما همسایه خدا بودیم

ما همسایه خدا بودیم

شاید مرا دیگر نشناسی,شاید مرا به یاد نیاوری.اما من تو را خوب میشناسم.ما همسایه شما بودیم و شما همسایه ما و همه مان همسایه خدا.

یادم می آید گاهی وقت ها میرفتی و زیر بال فرشته ها قایم میشدی و من همه ی آسمان را دنبالت میگشتم ,تو می خندیدی و من پشت خنده ها پیدایت میکردم.

خوب یادم هست که آن روزها عاشق آفتاب بودی.توی دستت همیشه قاچی از خورشید بود. نور از لای انگشت های نازکت می چکید.راه که میرفتی ردی از روشنی روی کهکشان می ماند.

یادت می آید؟ گاهی شیطنت می کردیم و می رفتیم سراغ شیطان. تو گلی بهشتی به سمتش پرت میکردی و او کفرش در می آمد اما زورش به ما نمی رسید.فقط می گفت:همین که پایتان به زمین برسد,میدانم چطور از راه به درتان کنم.

تو , شلوغ بودی, آرام و قرار نداشتی. آسمان را روی سرت می گذاشتی و شب تا صبح از این ستاره به آن ستاره می پریدی و صبح که می شد در آغوش نور به خواب می رفتی.

اما همیشه خواب زمین را میدیدی .آرزوهایی رویاهای تو را قلقلک میداد.دلت میخواست به دنیا بیایی و همیشه این را به خدا میگفتی و آن قدر گفتی و گفتی تا خدا به دنیایت آورد. من هم همین کار را کردم ,بچه های دیگر هم , ما به دنیا آمدیم و همه چیز تمام شد.

تو اسم مرا از یاد بردی و من اسم تو را, ما دیگر  نه همسایه ی هم بودیم و نه همسایه خدا.ما گم شدیم و خدا را گم کردیم.....

دوست من , همبازی بهشتی ام! نمیدانی چقدر دلم برایت تنگ شده. هنوز آخرین جمله خدا توی گوشم زنگ می زند: از قلب کوچک تو تا من یک راه مستقیم است. اگر گم شدی از این راه بیا.

بلند شو. از دلت شروع کن.

شاید دوباره همدیگر را پیدا کردیم.


» نظر

زیبایی های امواج دریا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب...
» نظر

وقتی زن ها حق ایدز گرفتن ندارند

آزمایش ازدواج واسه خانم هایی که ازدواج اولشونه ارزون تر از خانم هاییه که بار دومشونه. و دلیلش انقدر احمقانه است که نمی دونم چه جوری توضیح بدم.

 

آزمایش هایی که واسه تشخیص بیماری های مقاربتیه برای آقایون در هر صورت انجام می شه ولی واسه خانم ها تنها در صورتی انجام می شه که ازدواج دومشون باشه. این یعنی از نظر قانون جمهوری اسلامی هیچ زنی قبل از ازدواج رابطه جنسی (در حد دخول) نداره. نه تنها این، بلکه هیچ زنی دندون پزشکی هم نرفته قبل از ازدواج چون در هر صورت دیفالت اینا اینه که هیچ زن مجردی نمی تونه ایدز و هپاتیت و اینا داشته باشه! عجیب نیست که در تصور اینها بیماری مثل ایدز چیزیه که فقط آدم بدهای خیانتکار فاسد بهش مبتلا می شن!

از وبلاگ ابر اردیبهشت


» نظر
<      1   2   3   4   5      >